Daha önce Feridun bahçeleri olarak anılan ve her mevsim farklı bir güzelliğe bürünen Emirgan korusunun içindeki güzide köşklerden biri Beyaz Köşk, Yüzyıllar boyunca pek çok kez el değiştiren koru içine 1871-1878 yılları arasında yapılan köşk, İstanbul’un en gözde dinlence yeri ve mesire alanı olan koruda bulunan, 120’den fazla ağaç türü, binbir çeşit çiçekleri, laleleri ve […]
Daha önce Feridun bahçeleri olarak anılan ve her mevsim farklı bir güzelliğe bürünen
Emirgan korusunun içindeki güzide köşklerden biri Beyaz Köşk,
Yüzyıllar boyunca pek çok kez el değiştiren koru içine 1871-1878 yılları arasında yapılan köşk,
İstanbul’un en gözde dinlence yeri ve mesire alanı olan koruda bulunan,
120’den fazla ağaç türü, binbir çeşit çiçekleri, laleleri ve bülbülleri ile ünlü olan korudaki Beyaz Köşk,
Konumu, etrafındaki koruları ve dillere destan iç mimarisi ile anıtsal olan yapı,
Mekanın doğasını bozmadan düzenlenen 19. Yy’da İngiliz Bahçeleri olarak adlandırılan park biçimleri,
İslam’da bahçe Cennetin Simgesi olduğundan bu düzenlemelerde su en önemli unsur olan,
Havuz, fıskiyelerin kullanıldığı geometrik yanı ağır basan bahçe düzenlemesi bulunan,
Böylesine özel ve güzel korunun içindeki Beyaz Köşk, protokol kapısı, ön kapı ve personel kapısı olmak üzere üç giriş kapısı bulunan, köşkün ana giriş ya da personel kapısı güney-batı tarafında olan,
Önünde oldukça büyük, düzenlemesi çok itinalı ve güzel olan bahçe yer alan,
Protokol kapısı köşkün en ihtişamlı kapısı olan,
Köşkün güneyinde boğaza bakan cephesindeki fıskiyeli havuz, çevre düzenlemesi muhteşem görünen,
Güney-doğu yönüne bakan, köşkün ön bahçesine açılan kapısı önündeki teras manzarası İstanbul Boğazı’na hakim olan, konukların gizemli bir havada ağırlanmaları sağlanan,
Beyaz Köşk, Neo-klasik tarzda, kareye yakın dikdörtgen planlı, iki katlı ve ahşap Bağdadi sıvalı olan,
Dönemin önemli uygulamalarından olan bağdadi sıva, ahşap karkas yapılarda duvar yüzeylerinin sıva ile kaplanabilmesi için, ahşap üzerine 1-2 cm aralıklarla yatay olarak çıtaların çakıldığı, sıva harcının bu çıtaların arasına girip yüzeye tutunması ile gerçekleştirilen sıva tekniği.
Ön kapısından geniş bir salona girilen, salonun iki tarafına odaların sıralandığı,
Üst kata önce tek yönlü 15 basamaklı anıtsal bir merdivenle bir sahanlığa çıkılan,
İki koldan geri dönerek, iki anıtsal merdivenle üst kata çıkılması sağlanan,
Köşkün üzeri ahşap bir çatı ile örtülü olan
Osmanlı dönemi ağaç işçiliğinde ceviz, elma, ıhlamur, çınar, abanoz, gül, meşe ağaçlarının kullanıldığı
Mimari yapıların daha sıcak bir görünümde olduğu, çiçek bezemelerin tümünde uygulandığı,
Doğal çiçek motiflerinin ağırlıkta olduğu, üçgen, yıldız, zikzak, baklava, çokgen türü geometrik kompozisyonlar kullanılan. Yüksek tavanlar zengin kalem işleri ile süslenen, Altın varaklı tavanlar,
Gül, yasemin, karanfil, lale ve narçiçeği bezenmiş duvarları olan bembeyaz Beyaz Köşk.
Beyaz Köşk adı gibi bembeyaz
En güzeli olan köşklerin
Yüksek tavanları
Altın varak olan
Zenginliğinde koru florasının
Köşk en güzidesi Emirgan korusunun
Ön bahçe kapısı
Şahane Boğaz manzarasını
Konuklarına sunan